نهم سرا
نهم سرا

نهم سرا

آموزش تصویری ساخت جیمیل gmail


در این آموزش قصد داریم به کاربرانی که از اینترنت استفاده می نمایند و می خواهند برای خود ایمیلی داشته باشند ، نحوه ی ایجاد ایمیل را آموزش دهیم. ابتدا به آدرس www.gmail.com مراجعه نمائید. صفحه کاربری جمیل 1- در این بخش اگر دارای نام کاربری هستید ، نام کاربری خود را وارد نمائید.این بخش در موقع ایجاد ایمیل جدید از شما در خواست می شود. مانند: javanmir.amir@gmail.com که می توانید همان قسمت اول یعنی javanmir.amir را وارد نمائید. 2- در این قسمت رمز عبور خود را وارد نمائید. در این بخش رمز شما به صورت نامعلوم نمایش داده می شود. 3- با وارد نمودن نام کاربری و رمز عبور برروی گزینهsign in کلیک نمائید تا وارد صفحه ی کاربری ایمیلتان شوید. 4- درصورت فراموشی نام کاربری و یا رمز عبور خود ، بر روی این گزینه کلیک نمائید. 5- با فعال نمودن این بخش بعد از خروج از صفحه ی کاربری خود ، در زمان مراجعه بعدی برای ورود به صفحه ی کاربری نیازی نیست که.....

  

صفحه کاربری جمیل

1- در این بخش اگر دارای نام کاربری هستید ، نام کاربری خود را وارد نمائید. این بخش در موقع ایجاد ایمیل جدید از شما در خواست می شود. مانند: javanmir.amir@gmail.com که می توانید همان قسمت اول یعنی javanmir.amir را وارد نمائید.

2- در این قسمت رمز عبور خود را وارد نمائید. در این بخش رمز شما به صورت نامعلوم نمایش داده می شود.

3- با وارد نمودن نام کاربری و رمز عبور برروی گزینهsign in کلیک نمائید تا وارد صفحه ی کاربری ایمیلتان شوید.

4- درصورت فراموشی نام کاربری و یا رمز عبور خود ، بر روی این گزینه کلیک نمائید.

5- با فعال نمودن این بخش بعد از خروج از صفحه ی کاربری خود ، در زمان مراجعه بعدی برای ورود به صفحه ی کاربری نیازی نیست که نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نمائید.

6- در این بخش می توانید زبان مورد نظر خود را انتخاب نمائید.این بخش دارای زبان فارسی نیز می باشد.

7- درصورت نداشتن ایمیل ، بر روی creat an account کلیک نمائید. در صورت کلیک بر روی این بخش فرمی جهت ثبت اطاعات شما نمایش داده می شود.

فرم ثبت اطلاعات برای ایجاد جمیل در گوگل

1- ابتدا نام مورد نظر خود را وارد نمائید.مانند: amir

2- دراین بخش نام خانوادگی خود را وارد نمائید. مانند:javanmir

3- دراین قسمت می توانید برای ایمیل خود نام کاربری تایپ نمائید.این بخش تشکیل شده از نام و نام خانوادگی موردنظر شما می باشد. مانند: amir.javanmir و یا amir_javanmir و…..

نکته مهم: درصورت شباهت نام کاربری شما با فرد دیگر، نام کاربری مورد نظر شما به شکل اخطار به رنگ قرمز نمایان داده می شود.

4- برای امنیت حساب کاربری خود باید رمز عبور انتخاب نمائید.این بخش می تواند هم اعداد باشد و هم حروف فارسی و یا انگلیسی.

نکته مهم : رمز شما نباید از 8 کاراکتر(حروف) کم تر باشد.

5- درمرحله بعد رمز عبور خود را دوباره وارد نمائید. در غیر این صورت و یا نادرست بودن رمز در قسمت تکرار رمز عبور، درخواست شما برای ایجاد ایمیل پس از تایید نهایی مورد قبول واقع نمی شود.

6- سال تولد خود را براساس میلادی وارد نمائید. مانند: سال 1344 شمسی که برابر با سال 1966 در تقویم میلادی.

7- روز تولد خود را وارد نمائید.

8- دراین بخش باید ماه تولد خود را از بین ماه های میلادی انتخاب نمائید. مانند:ماه آبان که برابراست با ماه november در تقویم میلادی. برای راحتی در انتخاب دقیق تاریخ تولد می توانید از وب سایت www.time.ir استفاده نمائید.

9- در این بخش باید جنسیت خود را انتخاب نمائید. اگر جنسیت شما زن می باشد ، گزینهfemale را انتخاب نمائید و اگر جنسیت شما مرد می باشد ، گزینه ی male را انتخاب نمائید.

10- در این بخش باید شما در سمت چپ ، مکانی که پرچم کشورها قرار گرفته است کشور و موقعیتی که در آن قرار دارید را انتخاب نمائید.در قسمت سمت راست شماره ی تلفن همراه خود را وارد نمائید.نکته ای که شما باید توجه نمائید این است که بین کد شماره و خود شماره هیچ علامت اضافی قرارندهید.

برای مثال: شماره تلفن همراه:0912123456789 بایدبه صورت +98912123456789وارد نمائید.

11- در صورت داشتن ایمیل قبلی ، در این مکان ایمیل خود را وارد نمائید.

12- در صورت فعال کردن تیک نیازی به وارد نمودن کلمه امنیتی نمایش داده شده نمی باشد.این بخش جهت این است که نشان دهید شما یک ربات نمی باشید و جهت بالا بردن ضریب امنیتی می باشد.

13- در صورت فعال ننمودن تیک مرحله 12 در این بخش باید حروف داده شده را از سمت چپ وارد و حروف سمت راست را با یک فاصله وارد نمائید. مانند: lighig 25.40 می باشد.در صورت وارد کردن اشتباه رمز درخواست شما برای ایجاد ایمیل پس از تایید نهایی مورد قبول واقع نمی شود.

14- درصورت ناخوانا بودن رمز، باکلیک کردن بر روی این قسمت رمز دیگری برای وارد کردن نمایان می شود.این بخش برای کلماتی است که خواندن و وارد نمودن آن در بخش تعیین شده ناخوانا باشد.

15- شما باید از بین کشورهای نمایش داده شده ، موقعیت خود را انتخاب نمائید. مانند:ایران یا ....

16- باکلیک بر روی این گزینه کلیه ی قوانین گوگل را قبول دارید. در صورت غیر فعال نمودن تیک ، درخواست شما برای ایجاد ایمیل پس از تایید نهایی این صفحه مورد قبول واقع نمی شود.

17- بعد از اتمام تکمیل نمودن اطلاعات خود بر روی گزینه next step کلیک نمائید.در صورت کلیک کردن بر روی این گزینه صفحه ی جدیدی برای تکمیل نمودن اطلاعات نمایش داده می شود.

18- این بخش جهت آن است که در صورت داشتن ایمیل و رمز وارد صفحه کاربری خود شوید. بعد از اتمام پرکردن بخش ها بر روی گزینه ی next step کلیک نمائید.

فرم ثبت نام در مرحله آخر

1- این قسمت نشان می دهد که مرحله ی ابتدایی ثبت نام شما با موفقیت به اتمام رسیده است. بنابراین باید ثبت نام خود را تکمیل نمائید.

2- شماره ای را جهت ارسال کد تائید حسابتان وارد نمائید.همچنین می توانید دراین قسمت شماره دیگری را جهت ارسال کد وارد نمائید.

3- ارسال کد تائید حساب شما به دو طریق انجام می شود. شما باید یکی از این دو راه را انتخاب نمائید.

4- اولین راه ارسال کد از طریق پیام کوتاه (sms) می باشد.در صورت انتخاب و فعال نمودن این بخش کد به شماره ی تلفن همراه شما ارسال خواهد شد. بنابراین در صورت انتخاب این بخش باید شماره تلفن همراه خود را وارد نمائید.

5- درصورت فعال نمودن این بخش کد تائید حساب شما از طریق تماس با شماره تلفن کد به اطلاع شما می رسد. نکته: کد تائید حساب را یادداشت نمائید تا در مرحله آخر آن را در محلی که در خواست شده وارد نمائید.

6- بعد از انتخاب نمودن راه ارسال ، بر روی گزینه continue کلیک نمائید.درصورت وارد نمودن شماره تلفن همراه خود ، کد به شماره موبایل شما ارسال می شود و اگر تلفن ثابت را وارد کرده اید با شما تماس گرفته و شماره برای شما دوبار تکرار می شود.

در صورت کلیک برروی گزینه ی continue صفحه ای جهت وارد نمودن کد شما اجرا می شود. تائید کد در صورت وارد نمودن کد ارسال شده به صورت صحیح ، حساب شما فعال می شود.

نکته ی مهم: دروارد نمودن شماره تماس دقت کنید.در صورت اشتباه بودن و یا تکراری بودن شماره با شما تماس گرفته نخواهد شد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.